Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 1 im. Heleny Marusarzówny w Zakopanem

Projekt edukacyjny "Od Bałtyku do Tatr i nazad"

Wyjazd SOPOT 2018

21.09.2018r. – 28.09.2018r.

Dzień pierwszy - sobota

Z samego rana zawitaliśmy do Sopotu. Powitała nas słoneczna pogoda. Po zakwaterowaniu i pożywnym śniadaniu poszliśmy na spacer do centrum Sopotu i nad morze. Niestety na molo i na Monciaku kilka razy pokropił nas deszcz. Jednak dobre humory nam dopisywały. Po zakupieniu pamiątek i zjedzeniu pysznych gofrów wróciliśmy do ośrodka. Dzień zakończyliśmy udziałem we Mszy św.

Dzień drugi - niedziela

W tym dniu w programie był Gdańsk Oliwa i oczywiście Ogród zoologiczny. Bardzo długo spacerowaliśmy po Zoo gdyż chcieliśmy zobaczyć wszystkie zwierzęta. To miejsce bardzo nam się podobało. W drodze powrotnej byliśmy jeszcze w Parku Oliwskim i Katedrze Oliwskiej. Natomiast po południu zawitał do nas pan Prezydent Jacek Karnowski i zabrał nas na wspólne zwiedzanie Opery Leśnej i Ergo – Areny. Na zakończenie byliśmy w Urzędzie Miasta. Tam dostaliśmy sympatyczne upominki. To był bardzo miły dzień.

Dzień trzeci – poniedziałek

W tym dniu zaplanowana była wycieczka na Hel. Czekała nas dwugodzinna podróż na półwysep. Czas szybko upłynął, gdyż pan przewodnik PTTK ciekawie opowiadał o mijanych okolicach. Na Helu zawitaliśmy do Fokarium, a tam  braliśmy udział w pokazie karmienia fok i treningu medycznym, a następnie w ciekawej lekcji na temat fok bałtyckich (Błękitna Szkoła). Zapoznaliśmy się z budową ciała foki, poznaliśmy jej zwyczaje, zwrócono nam także uwagę na różne zagrożenia. Obejrzeliśmy również wystawę.

Następnie zwiedziliśmy Muzeum Obrony Wybrzeża.

Dzień czwarty – wtorek

Po śniadaniu udaliśmy się do szkoły partnerskiej w Sopocie. Najpierw powitała nas pani dyrektor Małgorzata Gładysiewicz. Następnie dzieci miały okazję poznać historię szkoły i sylwetkę patrona szkoły Generała Władysława Sikorskiego. Obejrzeliśmy kilka sal lekcyjnych i pomieszczeń szkolnych oraz patio. Potem dzieci brały udział w zawodach sportowych (wyścigach drużyn) na sali gimnastycznej. Po występie Zespołu Tańca Ludowego „Neptun” w repertuarze kaszubskim, wszyscy mieli okazję nauczyć się kilku tańców. Po obiedzie, w towarzystwie nauczycieli z sopockiej szkoły poszliśmy na plażę. Tam dzieci miały okazję do swobodnych gier i zabaw na piasku, a potem przeszliśmy do „Piaskownicy” gdzie przygotowano dla nas poczęstunek – frytki i pieczone kiełbaski.

Dzień piąty – środa

Po śniadaniu udaliśmy się autokarem do Gdyni na Skwer Kościuszki. Tam w Akwarium Gdyńskim w Centrum Edukacji dzieci wzięły udział w zajęciach laboratoryjnych na temat „Fauny i flory Bałtyku”. Następnie zwiedzały wszystkie wystawy i oglądały akwaria. Po spacerze Skwerem Kościuszki pojechaliśmy do Centrum Nauki Eksperyment w Gdyni. Tam dzieci spędziły dwie godziny wykonując wiele ciekawych i czasami zaskakujących eksperymentów i doświadczeń.

Po obiadokolacji mieliśmy iść pieszo plażą do Gdyni Orłowa. Pogoda jednak nam nie sprzyjała. Zamiast tego popołudnie i wieczór spędziliśmy w Sopotece. To był bardzo atrakcyjny dzień!

Dzień szósty – czwartek

Po śniadaniu udaliśmy się wraz z przewodnikiem kolejką SKM do stacji Gdańsk Śródmieście. Trzy godziny spędziliśmy na zwiedzaniu Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego i warsztatach, a następnie spacerowaliśmy po Starówce i podziwialiśmy piękno tego miasta. Później popłynęliśmy w rejs w stronę Westerplatte i z powrotem. Po zakupie ostatnich pamiątek na gdańskim Długim Targu do Sopotu Kamienny Potok znów wróciliśmy kolejką SKM.

Po obiadokolacji dzieci spakowały swoje bagaże, posprzątały pokoje i o godzinie 20.00 wyruszyliśmy w podróż powrotną do Zakopanego.